Post COVID

Post Covid tünetek a vírusfertőzés után 4-6 héttel is jelentkezhetnek. Ezek a tünetek mindenkinél máshogyan jelentkezhetnek életkortól és nemtől függetlenül.

Azoknál a személyeknél is előfordulhatnak ezek az eltérések akik könnyen vagy esetleg tünetmentesen vészelték át a koronavírus fertőzést. Minden Covidon átesett személynek ajánlott a tüdő és szív vizsgálata. Kardiológiai kivizsgálás különösen ajánlott azon páciensek számára akik rendszeresen sportolnak, hiszen a covid gyakori szövődménye a szívizomgyulladás.

Post Covid tünetek lehetnek:

• fáradékonyság
  • alvászavar
  • koncentrációs zavarok
  • nehézlégzés
  • mellkasi fájdalom
  • gyors pulzus
  • szívdobogásérzés
  • fejfájás
  • íz és szaglásvesztés
  • memóriazavar
  • nehéz gondolkozás
  • hajhullás
  • szédülés
  • fülzúgás
  • hallásvesztés
  • köhögés

Magánklinikánkon lehetőség van a tünetekre irányuló vizsgálatok elvégzésére és terápiájára akár hétvégén is!

Lentebb láthatóak az érintett szakrendelések ahol láthatja részletes árlistánkat, illetve online foglalási rendszerünk segítségvel kiválaszthatja az Önnek legmegfelelőbb időpontot.

post covid szindroma

Post Covid vizsgálatok magánklinikánkon:

Amennyiben panaszai vannak, jelentkezzen be a panaszainak megfelelő szakrendelésre. Lentebb láthatóak a post covid vizsgálatok kapcsán leggyakrabban keresett rendelések.

+36-1/467-5030

Bejelentkezés hétfőtől vasárnapig 7:45-20:00 között lehetséges!

A SZAKRENDELÉSEKRE KATTINTVA LÁTHATJA SZABAD IDŐPONTJAINKAT

Tüdőgyógyászati rendelésünk hétvégén elérhető.

Kardiológiai rendelés hétfőtől szombatig.

Laborvizsgálatok májustól hétvégén is.

Minden héten pénteken.

Fül-orr-gégészeti rendelés a hét minden napján.

Post Covid szindróma:

A COVID-19 tünetei több hónapig is eltarthatnak. A vírus károsítja a tüdőt, a szívet és az agyat, növelve a hosszú távú egészségügyi problémák kockázatát. A legtöbb koronavírusos betegségben szenvedő ember néhány héten belül teljesen meggyógyul,  de néhány ember – még az enyhe betegségben szenvedők is – továbbra is  tüneteket tapasztalnak a kezdeti gyógyulás után. Ezek az emberek néha “hosszú távú hordozóként” jellemzik magukat és ezeket a betegségeket post-COVID-19 szindrómának vagy “hosszú távú COVID-19”-nek nevezik.

A fiatal vagy egyébként egészséges emberek is  a fertőzés után hetekig-hónapokig is rosszul érezhetik magukat. A gyakori tünetek a következők: fáradtság, légszomj vagy nehézlégzés, szapora szivverés, melllkasi fájdalom,  köhögés, alvászavar, rémálom, fülzúgás, szédülés, különböző emésztőszervi panaszok.

Szervkárosodások a COVID-19 során:

Bár a COVID-19 olyan betegségnek számít, amely főleg a tüdőt érinti, sok más szervet is károsíthat. Ez a szervkárosodás növeli a hosszú távú egészségügyi problémák kockázatát.

A COVID-19 által érintett szervek lehetnek:

Szív: A képalkotó vizsgálatok néhány hónappal a COVID-19 gyógyulása után azt mutatják, hogy a szívizom még a COVID-19 csak enyhe tüneteivel küzdő embereknél is  károsodhat.

Tüdő: A COVID-19-hez  társuló tüdőgyulladás hosszú ideig elpusztíthatja a tüdő kicsi légzsákjait (alveolusait). Az így létrejött hegszövet hosszú távú légzési problémákat okozhat.

Agy: Még fiataloknál is a COVID-19 okozhat stroke-ot, görcsrohamokat és Guillain-Barre-szindrómát, amelyek átmeneti bénulást okozhatnak. A COVID-19  növelheti a Parkinson-kór és az Alzheimer-kór kockázatát.  Post-Covid tünet a szédülés, alvászavar, feledékenység, fülzúgás, pszichés problémák.

Véralvadási zavarok:  Növekedhet a trombóziskézség, mely a szívinfarctus,  stroke, tüdőembólia veszélyét növeli.

post covid szindroma

TOVÁBBI SZOLGÁLTATÁSAINK

FOGLALJON IDŐPONTOT ONLINE

MAGÁNKLINIKA A 10. – 16. KERÜLET TALÁLKOZÁSÁNÁL

EZÜSTFÉNY MAGÁNKLINIKA

X. kerület Budapest, Pesti Gábor utca 26.