Dr. Alwazir Fóris

Description:

Dr. Alwazir Fóris

Bejelentkezés

Bejelentkezés a +36-1-467-5030 -as telefonszámon minden nap 7:45-20:00 között lehetséges!

Foglaljon időpontot Dr. Alwazir Fóris kardiológushoz:

Dr. Alwazir Fóris főorvos

Tanulmányok:
1991-1997 Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Kar.
2004 Belgyógyászati szakvizsga.
2011 Kardiológiai szakvizsga

Munkahelyek:
1996-1997 Országos Mentőszolgálat- Mentőtiszti tevékenység ( egyetem alatt)
1998-1999 Újpesti Árpád Kórház- Gasztroenterológia Osztály
1999-2004 Péterfy Sándor u-i. Kórház- Diabetológia Osztály
2005-2007 MÁV Kórház- Kardiológia Osztály
2007-2009 Flór Ferenc Kórház Sürgősségi betegellátás, majd Kardiológia Osztály
2009-2013 Markhot Ferenc Kórház Kardiológiai Osztály
2013-2014 Al Wakra Hospital ( Hamad Medical Corporation, Doha, Qatar)  Kardiológia Osztály
2014-2017 Markhot Ferenc Kórház Kardiológiai Osztály, Osztályvezető helyettes, Kardiológia őrző vezető.
2017-2022 Magyar Honvédség Egészségügyi Központ Kardiológiai Szakrendelés.
2022-jelenleg Budakeszi Kardiológiai szakrendelő.

Szakmai ismeretek és tevékenység:
Országos Mentőszolgálatnál Mentőtiszti szolgálat ( egyetemi évek alatt)
Diabeteses beteg gondozás, fekvő belgyógyászati munkakör.
Kardiológia fekvőbeteg ellátás.
Echocardiographia alapismeretek (Felnőtt transoesophageális echokardiográfia, Felnőtt transtorakalis echokardiográfia)
Stressz echo vizsgálat.
Terheléses EKG, Holter vizsgálat.
Izotóp laborban végzett kardiológiai munkakör.

ALS ( felnőtt emeltszintű újraélesztés)
Rendszeres részvétel nemzetközi és hazai szakmai kongresszusokon és továbbképzéseken.

Idegen nyelvek:
arab, angol

Bemutatkozás:

Sajnálatos tény, hogy hazánkban több ember hal meg szív- és érrendszeri megbetegedésben, mint az összes többi betegségben együttvéve.   Életmódunknak, társadalmi és környezeti tényezőiknek döntő szerepe van a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásában. A megfelelő életmódváltással, időben felismert rizikó faktorok kezelésével kivédhetjük a betegség kialakulását, illetve további szövődményeit. A szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának legfontosabb okai az életmódbeli tényezők, mint a mozgásszegény életmód, a helytelen táplálkozás, a rendszeres stressz.  Az  életmódváltással azonban radikálisan befolyásolható az egészségi állapot. Ebből adódóan a várható élettartam nő és nem csak az érelmeszesedés (pl. a koszorúér betegség), hanem a magas vérnyomás, a cukorbetegség, a zsíranyagcsere-zavar esélye is csökken, valamint egyéb betegségek kialakulásának valószínősége is jelentősen mérséklődik (pl. a daganatos megbetegedések, illetve az egyéb krónikus betegségek).  Mikor forduljunk kardiológus szakorvoshoz? – Ha más orvos javasolja. – Mellkasi panasza van (perceken belül nem szűnő fájdalom esetén azonnali vizsgálatra van szükség). – Rendszertelen szívműködést, vagy pulzust tapasztal ( lehet gyors vagy lassú is), esetleg eszmélt vesztés. – Ha kétségei merülnek fel azzal kapcsolatban, hogy tüneteket tapasztal-e. – Ha szívelégtelenség tünetei vannak (légszomj, fáradékonyság). – Ha a családjában korábban már előfordult szívbetegség, szívinfarktus. – Magas koleszterin szint (minél magasabb az össz koleszterin szint, annál nagyobb a szívbetegség kockázata). – Magas vérnyomás esetén. – Dohányzás esetén, mivel ez magas kockázati tényező a szívbetegség kialakulására.   – Cukorbetegsége van. – Új edzésprogram indítása – amennyiben rizikó faktorokkal rendelkezik, vagy  40 évesnél idősebb.

„Az egészség a legnagyobb ajándék, az elégedetség a legnagyobb gazdagság, a hűség a legjobb kapcsolat” /Buddha/

kardiológus