Benőtt köröm – kockázatok, sebészeti megoldások

pexels-khairul-onggon-908304.jpg

Amikor a köröm széle vagy sarka az azzal érintkező puha bőrt irritálja, felsérti, ha a köröm belenő a bőr mélyebb rétegeibe, nem csak a körömbenövés esztétikai problémájával kell szembenéznünk, hanem egy sor egyéb, kényelmetlenséget és olykor elviselhetetlen fájdalmat előidéző rendellenességgel is. A benőtt köröm tehát nem csak azért zavaró, mert ilyenkor a csukott cipők viselése diszkomfortérzetet okoz, de https://ezustfenyklinika.hu/szolgaltatasok-1/sebeszet/benott-korom/a kezeletlen benőtt köröm súlyosabb esetekben gyulladást, komolyabb fertőzést is előidézhet.

Milyen kockázatai vannak, ha kezeletlen marad egy benőtt köröm?

Még a legkisebb körömbenövés is fájdalommal jár. Korai stádiumban a benőtt köröm melletti bőr duzzadttá, érzékennyé válik, nem ritkán pedig folyadék is gyűlik a köröm széle köré. Késői stádiumban viszont már akár sebészeti beavatkozásra is szükség lehet, ha a körömbenövés területe gyulladt, fertőzött, vörös és gennyes lesz. Ilyen esetekben már szakorvosi segítségre van szükség, mert a benőtt körmöt mielőbb ki kell vágni, aztán megfelelően kezelni is kell azt.

A körömbenövés eltávolításának lehetőségei
A benőtt köröm eltávolításának két módja is van, mindkettő sebészeti úton történő eltávolítás, érzéstelenítő alkalmazásával.
Az egyik lehetőség, hogy a sebész részlegesen, célzottan csak a körömbenövést távolítja el, tehát a műtét csak a benövésre korlátozódik. A köröm széle ezután megint egyenesen fog nőni, így csökken az esélye egy újabb benövésnek. A másik mód, hogy a sebész a teljes körmöt eltávolítja egészen a körömágyig. Ez olyan esetekben indokolt, ha a körömbenövést nem a rossz körömvágási technika, hanem a köröm megvastagodása okozza. Ez szintén helyi érzéstelenítéssel zajlik.

Mi történik, ha a benőtt köröm kezeletlen marad?

Ha nem kezelnek megfelelően egy benőtt körmöt, az könnyen elfertőződhet és komolyabb szövődményeket is okozhat. A fertőzés átterjedhet a lábujj csontszövetére, de negatív hatással lehet a keringésre, a lábujj vérellátására is, ami akár szövetkárosodáshoz, szövetelhaláshoz vezethet. Diabétesszel élőknél külön rizikófaktor, ha kezeletlen marad a körömbenövés, mert fertőzés esetén komolyabb problémákkal is szembe kell nézniük.