A fogszabályozás fontosságáról

a-fogszabalyozas-fontossagaro-FOKEP.jpg

Fogainkat nyugodtan tekinthetjük létfontosságú szerveknek, hiszen olyan lényeges területeken töltenek be alapvető szerepet, mint a táplálkozás és a hangképzés, vagyis hiányuk esetén nehezebben juttatjuk be a szervezetünkbe az egészséghez nélkülözhetetlen tápanyagokat, és a mindennapi életben oly fontos kommunikáció sem megy gördülékenyen. Fogaink egészségének megőrzéséért szerencsére sokat tehetünk, ehhez kiváló minőségű szájhigiéniai termékek állnak rendelkezésünkre. Azoknak, akik óvják fogaikat, és rendszeresen járnak fogorvoshoz ellenőrzésre és kezelésre, hosszú-hosszú évtizedekig nem lesz gondjuk a fogpótlásra.

A szájápolás mellett azonban van még egy terület, amit nem javasolt elhanyagolni, ez pedig a fogszabályozás.

A fogszabályozás jóval túlmutat az esztétikai problémák kiküszöbölésén. Persze a megjelenésünk erősen kihat az életminőségünkre, de a rendezett fogsor megléte egészségügyi szempontból is szükséges.

• A torlódó, kusza fogakat sokkal nehezebb és körülményesebb tisztán tartani, mint a szabályosan elhelyezkedő fogsor esetében. A rendezetlen fogak között könnyebben megbújnak a szuvasodáshoz vezető ételmaradékok, és a fogkőnek is előnyösebb helyzetet teremtenek, így az ínybetegségek is nagyobb valószínűséggel alakulnak ki.
  • A valamilyen szempontból rendellenesen nőtt fogak harapási rendellenességek kialakulásához vezetnek. A normális harapás esetében az állkapocs terhelése pont akkora, amekkorának lennie kell, a helytelenül elhelyezkedő fogak miatt viszont ez a terhelés jelentősen megnő, ahogyan a fogakra nehezedő nyomás is. A kereszt- és mélyharapás, a foghézag vagy a középvonali eltolódás, illetve egyéb harapási rendellenességek idővel éreztetik hatásukat, változatos tüneteket okozva az ínygyulladástól a beszédhibáig.

Mennyibe kerül? – tévhitek a fogszabályozás árakról

Vannak, akik azért nem vágnak bele a fogszabályozásba, mert drágának ítélik a beavatkozást, de mint minden, az egészségünket érintő kérdésben, ez esetben is igaz, hogy a megelőzés sokkal olcsóbb, mint a kialakult probléma későbbi kezelése. A fogszabályozás már 18 éves korig is csak részben támogatott, vagyis mindenképp a zsebünkbe kell nyúlnunk, hogy orvosoljuk a gondot. És éppen ezért sem szabad megspórolni a fogszabályozás árát – később szó szerint fájdalmasabb és nagyobb árat fizetünk ezért a mulasztásért.

Mikor érdemes elkezdeni a fogszabályozást?

Noha napjainkban egyre többen vállalják felnőtt korban is a fogszabályozó viselését, a legideálisabb már 6-7-8 évesen felkeresni a fogászatot, és elkezdeni a beavatkozást. Ebben a korban még fejlődésben van az állcsont, így korrigálni is könnyebb. Amennyiben a gyermek tejfogai szorosan egymáshoz érve nőnek, a szülők okkal gyanakodhatnak arra, hogy a maradandó fogak elhelyezkedésével valami gond lesz. Természetesen a fogszabályozás serdülő- vagy felnőttkorban is megoldást nyújt a fennálló problémákra, gyermekkorban mindössze könnyebb és egyszerűbb a rosszul nőtt fogak korrigálása.

Az időben elkezdett fogszabályozás számos problémának elejét veszi tehát. Nem kell számolnunk a rágás közben fellépő kattogó, fájdalmas, gyulladt állkapoccsal, ráadásul a megjelenésünket is esztétikusabbá teszi. Vegye fel a kapcsolatot a klinikánkkal, és érdeklődjön szakértőinktől az aktuális fogszabályozás árak felől!